Facebook-owa geodezja A.D. 2017

Świeżą funkcjonalnością serwisu Facebook jaka pojawiła się w 2017 roku, jest możliwość umieszczenia krótkiego materiału wideo jako cover strony. Myślę, że warto przy tej okazji wspomnieć o parametrach rzeczonego elementu, a także o aktualnych wymiarach samych grafik umieszczanych w serwisie Facebook, gdyż co pewien czas, wraz z ewolucją serwisu ich wymiary również się zmieniają i użytkownicy Facebooka miewają z tego tytułu drobne problemy.

Cover photo

Mówiąc prościej: obraz umieszczany w nagłówku każdej facebook-owej strony.
W 2017 roku standardowe wymiary takiego obrazu to 828×315 pikseli.
Trzeba tu jednak pamiętać, że Facebook posiada również mobilną aplikację przeznaczoną dla tabletów i smartfonów. W aplikacji tej, obraz z nagłówka strony zostanie przycięty w poziomie do rozmiarów 563×315 pikseli, czyli po lewej i prawej stronie naszego cover photo ubędzie równo po 133 piksele.

Cover video

Nowość na Facebooku: krótki materiał filmowy jaki możemy wstawić w nagłówku strony zamiast standardowego, statycznego obrazu.
Nasz plik wideo powinien mieć wymiary 820×312 pikseli. W aplikacji mobilnej, Facebook będzie wyświetlał ów materiał w rozdzielczości 820×460 co odpowiada proporcjami rozdzielczości HD 1920×1080 pikseli.
Nie możemy jednak w nagłówku strony wstawiać filmu o dowolnej długości. Facebook wymaga, aby czas trwania materiału wideo wynosił od 20 do 90 sekund – ani mniej, ani więcej. Film będzie odtwarzany w pętli, a zalecanymi formatami zapisu wideo są MP4 i MOV, choć oczywiście Facebook zaakceptuje także takie formaty jak MPG, 3GP, AVI, OGV czy WMV.
Nasz materiał może posiadać ścieżkę dźwiękową, lecz domyślnie będzie ona wyciszona – kliknięcie na ikonie głośniczka widocznej w prawym dolnym rogu nagłówka, pozwoli nam na włączenie dźwięku.

Avatar

Nasze cudowne i szanowne zdjęcie profilowe.
Tutaj sprawa jest prostsza, gdyż nie musimy zwracać uwagi na sposób wyświetlania zależny od platformy sprzętowej: komputer czy np. smartfon. Wymiar zdjęcia profilowego to 180×180 pikseli, z czego widoczny jest obszar 160×160 pikseli.
Facebook po prostu „nakłada” na avatar ramkę o szerokości 10 pikseli, dlatego widoczny obszar jest mniejszy niż rzeczone 180 pikseli.

Wydarzenie na Facebook-u
Wydarzenie to jedna z funkcjonalności Facebooka, pozwalająca na dotarcie do nowych odbiorców i uatrakcyjnienie naszej działalności na Facebooku. Wydarzenie posiada własny, dedykowany rozmiar grafiki, wynoszący 1200×450 pikseli.

Tło grupy

Tu, podobnie jak w przypadku Avatar-a czy Wydarzenia FB, grafika posiada jeden rozmiar – 843×312 pikseli.

Nie zostały tu może wymienione wszystkie wymiary i rodzaje grafik wykorzystywane przez Facebooka, jednak są to chyba te najbardziej interesujące i wywołujące zwykle najwięcej pytań 🙂