Piksel facebook-a

Lajki a zyski…

Załóżmy taką sytuację: Prowadzisz biznes, słyszałeś że dla promocji ważne są social media. Zlecasz więc utworzenie i zarządzanie profilem firmowym. W szybkim tempie twój profil zyskuje tysiące obserwujących a każda wrzutka odnotowuje setki polubień. przygotowujesz się na znaczy wzrost zainteresowania produktami ale…. nic takie nie następuje. Zaglądasz do portfela a tam brakuje kilku „stówek” które zapłaciłeś za marketing w social media. Co zatem się stało? Najczęstszy przypadek to: Ktoś założył Ci profil a następnie polubili go jego znajomi i spora grupa fikcyjnych kont czy wręcz „lajki” zostały hurtowo kupione. Może to i dobrze wygląda kiedy profil ma kilka tysięcy polubień ale pytanie czy ma to sens jeśli nie przekłada się na zyski? Wprowadziłeś produkt, umieściłeś informację, dostałeś kilkaset lajków i …. echo … Czasy kiedy wystarczyło mieć stronę internetową minęły dobrą dekadę temu, czasy kiedy wystarczyło mieć profil też już są za nami.

 

Konwersja. Czy moja reklama jest skuteczna? 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie, jednak bezwzględnie powinno mierzyć się skuteczność każdego działania. Pomiar konwersji to właśnie takie badanie. Zadanie jest trudne w przypadku tradycyjnych nośników reklamy czy nawet np.: baneru w portalu. W dużej mierze musimy polegać na tym co twierdzi firma użyczająca nam miejsca – tu więcej chyba dodawać nie trzeba.

W przypadku sklepu internetowego pomiary skuteczność reklamy w mediach elektronicznych wydają się być proste. Dokonanie zakupu jest naszą konwersją. Klienta nie musi jednak kupić produktu zaraz po wejściu do sklepu a np. dopiero przy drugiej czy trzeciej wizycie. Dysponując informacją które reklamy sprawiły że klient skorzystał z naszej oferty możemy ograniczyć wydatki na mniej skuteczne działania. Idąc dalej możemy modyfikować reklamy a nawet ofertę tak aby maksymalizować przychody. Przyszłość należy do reklam kierowanych i remarketingu.

 

Czym zatem jest piksel facebook-a?

To fragment kodu umieszczany na stronie internetowej który pozwala mierzyć skuteczność reklam. Pozwala też na zbieranie informacji o użytkowniku i tworzenie grup odbiorców. Reklama skierowana do wszystkich jest skierowana do nikogo. Nie pozwala identyfikować się odbiorcy z produktem dlatego ważne jest tworzenie grup odbiorców i profilowanie reklam. Zbieranie danych i ich analiza pozwala na tworzenie skuteczniejszych reklam i obniżenie kosztów. Czasy wrzucania „wszystkiego gdzie popadnie” odeszły w zapomnienie. Dziś chaotyczne działania promocyjne to strata czasu i pieniędzy. Nawet nie wielki biznes musi mieć jasną strategię, spójny wizerunek, określone cele i przeanalizowane wyniki….