|

System dystrybucji informacji cyfrowej o produktach oraz obsługi elektronicznej sprzedaży detalicznej.

Jakiś czas temu zgłosił się do nas klient sygnalizujący chęć zbudowania sklepu internetowego. Usługa miała być z naszej strony dość kompleksowa. Podzieliliśmy pracę na etapy, założyliśmy wstępne kalendarium, podwinęliśmy rękawy i przystąpiliśmy do realizacji. Na początek przyjrzeliśmy się konkurencji. Szybko okazało się, że w tym segmencie rynku jest dość ciasno. Nasz klient jest jednak producentem, więc ma sporo atutów.

Rynek jest dziś mocno skonsolidowany no ale kto jak nie wytwórca ma na nim szanse. Znalezienie odpowiedniej nazwy w sytuacji, kiedy większość dobrych jest już zajętych bywa nie lada wyzwaniem.

Należy pamiętać też o tym, że dobierając ją prawidłowo, można mocno ułatwić sobie zadanie w kwestii przyszłego pozycjonowania sklepu. Nasz wybór sprawił, że pojawił się nawet „brand hero” (-; ! Kolejnym etap to już mniej kreatywne działania. Ciężka i mozolna praca, ale tak to już w branży reklamowej jest. Chwila kreatywnego uniesienia i godziny, dni, tygodnie, a nawet miesiące przekuwania tego w produkt. Łącznie wprowadziliśmy do sklepu prawie 500 produktów wykonując i obrabiając wcześniej ich zdjęcia. W trakcie rozmów i korespondencji mailowej okazało się, że klient chciałby również mieć do dyspozycji portal czy może bardziej katalog, on-line z którego mogliby korzystać odbiorcy hurtowi. Wyzwanie! To nasza specjalność. Pojawiła się całkiem słuszna potrzeba. Produkty są już wprowadzone więc trzeba tylko stworzyć automat, który będzie przenosił dane ze sklepu do katalogu on-line. To „tylko” jest oczywiście z mocnym przymrużeniem oka, bo sklep i platforma zostały stworzone na dwóch różnych systemach, które nie koniecznie ze sobą chcą się komunikować. Rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym stały się pliki CSV. Jeden system je wyrzuca a drugi odczytuje.

Z boku automat, który wyciąga zdjęcia i używa kodów kreskowych do stworzenia nowego nazewnictwa. Świetne rozwiązanie, na które naciskał sam klient. Identyfikacja wizualna produktu nie pozostawi pola do pomyłki. Tak oto powstał: System Dystrybucji Informacji Cyfrowej o Produktach oraz Obsługi Sprzedaży Detalicznej. Shoper dzięki swojemu API stwarza ogromne możliwości integrowania. Wymiana informacji z systemami obsługi przesyłek, platformami sprzedażowymi czy systemami księgowymi jest naprawdę świetna. Automatyzacja pracy przy obsłudze sprzedaży pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, a to właśnie czas pracy jest najdroższym elementem w większości biznesów. Usprawnienie, które pozwala zrobić znacznie więcej w tym samym czasie sprawia, że koszt jest niższy a marża wyższa.

Jeśli szukasz agencji która kompleksowo wdroży Cię w handle elektroniczny zapraszamy do kontaktu.

Podobne wpisy

  • |

    E-commerce

    Jeśli chcesz sprzedać jakiś produkt lub usługę, to z pewnością są dziesiątki, setki a może tysiące czy miliony osób, które właśnie tego szukają. Strona internetowa to twój katalog on-line a sklep internetowy pozwala zarabiać o każdej porze dnia i roku. Zajmujemy się wdrażaniem sklepów internetowych od ponad 15 lat. Mamy doświadczenie w pisaniu własnych rozwiązań…

  • Bezpłatna wizytówka od Google

    W ostatnim czasie mamy sporo sygnałów od klientów którym proponuje się odpłatne założenie wizytówki w Google. [blockquote align=”left” ] Usługa Google Moja Firma jest usługą bezpłatną! [/blockquote] Firma która zrobi to dla Państwa ma oczywiście prawo zażądać zapłaty za wykonanie usługi w Państwa imieniu. Pytanie jednak czy często tylko poprawienie danych warte jest np.: 250…

  • ||||||

    Content, Marketing & Social Media Pro

    Wprowadzenie W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu cyfrowego, znalezienie skutecznego i spójnego podejścia do promocji marki online jest kluczowe. Pojawienie się „Content, Marketing & Social Media Pro” (CMSMP) oznacza znaczący przełom w tej dziedzinie. CMSMP łączy w sobie zaawansowaną wiedzę z zakresu tworzenia treści internetowych, strategii mediów społecznościowych oraz kampanii Google Ads, koncentrując się…

  • ||

    Jak obniżyć koszty hostingu?

    Dla wielu firm, szczególnie z branży HoReCa, obecna sytuacja jest bardzo trudna. Przedłużająca się pandemia i lockdown-y sprawiają że prowadzenie biznesu jest bardzo trudne. Firmy szukają wszelkich możliwych sposobów na cięcie kosztów. Zauważamy że nasi klienci często wahają się czy wydatek związany z utrzymaniem strony obecnie jest konieczny. Nie ma czego tu się wstydzić trzeba…

  • ||

    Prosty system rezerwacji dla każdego

    Kiedy klient opowiada mi o problemach związanych z zarządzaniem ja słuchając go w myślach szukam możliwości i rozwiązań. Tak było też podczas spotkania które odbyło się około 3-4 miesięcy temu. Celem było omówienie powstania nowej strony internetowej i innych działań reklamowy oraz marketingowych. W jego trakcie otrzymałem zapytanie czy nie znam niedrogiego rozwiązania do zarządzania…

  • RODO – ochrona danych osobowych

    Prowadzenie tak ciekawego przybytku jak sklep internetowy obłożone jest – podobnie jak niemal każda dziedzina naszego życia – wieloma przepisami regulującymi jego działalność. Podstawowymi aktami tego typu jest między innymi „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną” czy „Ustawa o ochronie danych osobowych”. Tak się składa, że właśnie w kwestii ochrony danych osobowych szykują się pewne…