Jakiś czas temu zgłosił się do nas klient sygnalizujący chęć zbudowania sklepu internetowego. Usługa miała być z naszej strony dość kompleksowa. Podzieliliśmy pracę na etapy, założyliśmy wstępne kalendarium, podwinęliśmy rękawy i przystąpiliśmy do realizacji. Na początek przyjrzeliśmy się konkurencji. Szybko okazało się, że w tym segmencie rynku jest dość ciasno. Nasz klient jest jednak producentem, więc ma sporo atutów.
Rynek jest dziś mocno skonsolidowany no ale kto jak nie wytwórca ma na nim szanse. Znalezienie odpowiedniej nazwy w sytuacji, kiedy większość dobrych jest już zajętych bywa nie lada wyzwaniem.
Należy pamiętać też o tym, że dobierając ją prawidłowo, można mocno ułatwić sobie zadanie w kwestii przyszłego pozycjonowania sklepu. Nasz wybór sprawił, że pojawił się nawet „brand hero” (-; ! Kolejnym etap to już mniej kreatywne działania. Ciężka i mozolna praca, ale tak to już w branży reklamowej jest. Chwila kreatywnego uniesienia i godziny, dni, tygodnie, a nawet miesiące przekuwania tego w produkt. Łącznie wprowadziliśmy do sklepu prawie 500 produktów wykonując i obrabiając wcześniej ich zdjęcia. W trakcie rozmów i korespondencji mailowej okazało się, że klient chciałby również mieć do dyspozycji portal czy może bardziej katalog, on-line z którego mogliby korzystać odbiorcy hurtowi. Wyzwanie! To nasza specjalność. Pojawiła się całkiem słuszna potrzeba. Produkty są już wprowadzone więc trzeba tylko stworzyć automat, który będzie przenosił dane ze sklepu do katalogu on-line. To „tylko” jest oczywiście z mocnym przymrużeniem oka, bo sklep i platforma zostały stworzone na dwóch różnych systemach, które nie koniecznie ze sobą chcą się komunikować. Rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym stały się pliki CSV. Jeden system je wyrzuca a drugi odczytuje.
Z boku automat, który wyciąga zdjęcia i używa kodów kreskowych do stworzenia nowego nazewnictwa. Świetne rozwiązanie, na które naciskał sam klient. Identyfikacja wizualna produktu nie pozostawi pola do pomyłki. Tak oto powstał: System Dystrybucji Informacji Cyfrowej o Produktach oraz Obsługi Sprzedaży Detalicznej. Shoper dzięki swojemu API stwarza ogromne możliwości integrowania. Wymiana informacji z systemami obsługi przesyłek, platformami sprzedażowymi czy systemami księgowymi jest naprawdę świetna. Automatyzacja pracy przy obsłudze sprzedaży pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, a to właśnie czas pracy jest najdroższym elementem w większości biznesów. Usprawnienie, które pozwala zrobić znacznie więcej w tym samym czasie sprawia, że koszt jest niższy a marża wyższa.
Jeśli szukasz agencji która kompleksowo wdroży Cię w handle elektroniczny zapraszamy do kontaktu.