Sklepy internetowe cieszą się rosnącą popularnością w Polsce. Nie tylko coraz więcej artykułów kupujemy przez Internet, ale też coraz więcej rzeczy jest sprzedawanych drogą online. Gdzie jest najwięcej sklepów internetowych? Jak skutecznie prowadzić e-sklep? Zapraszamy do lektury artykułu!
Sklepy internetowe w Polsce – kto sprzedaje najwięcej przez Internet?
Do województw, które przodują w Polsce, jeśli chodzi o handel elektroniczny, należą: województwa: mazowieckie, śląskie i małopolskie. Biznesy założone w tych trzech obszarach Polski stanowią razem aż 50% wszystkich e-sklepów, które powstają na terenie naszego kraju. E-sklep może stanowić dodatkowe źródło dochodu i uzupełniać ofertę sklepu tradycyjnego lub być głównym filarem działalności. Wiele zależy od tego, jak długo prowadzimy e-biznes. Właściciele sklepów internetowych, które funkcjonują na rynku dłużej niż 3 lata, deklarują często, że jest to jedyne źródło ich dochodów. Z kolei dla tych osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z e-handlem, często jest to niewielkie źródło zarobku.
Czas prowadzenia sklepu nie jest jedynym czynnikiem, który decyduje o wysokości zysków sprzedażowych. Wiele zależy także od tego, czy inwestujemy dużo środków w jego promocję. No właśnie. Jak promować tego typu działalność i skutecznie prowadzić e-sklep? Jak skutecznie prowadzić e-sklep? Co składa się na sukces? Na sukces w e-commerce w dużej mierze składa się skuteczny system sprzedażowy (np. zintegrowany z Allegro), zoptymalizowany łańcuch dostaw oraz inwestycja włożona w pozycjonowanie SEO i działania reklamowe. Głównym obszarem działalności e-sklepów jest Internet, dlatego muszą one być widoczne przede wszystkim w sieci. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, użytkownicy Internetu mogą trafić do sklepu prosto z wyszukiwarki Google, np. wpisując w okno wyszukiwania nazwę danego produktu. Pozycjonowanie SEO nie należy do łatwych zadań. Algorytmy Google ciągle się zmieniają, dlatego zapewnienie stronie widoczności w sieci jest procesem długofalowym i wymaga wiedzy oraz umiejętności z zakresu marketingu internetowego. Jednym ze skutecznych narzędzi, które mogą pomóc stronie się wybić, jest prowadzenie bloga w oparciu o frazy kluczowe, a także publikowanie atrakcyjnych treści. W także promować się w mediach społecznościowych. Inne formy reklamy, to płatna kampania Google, Allegro Ads, Shoper Kampanie lub marketing szeptany. Jak wyróżnić się na rynku? Przede wszystkim dzięki rozbudowanej strategii, łączącej w sobie różne metody promocji!